Zarządzanie w kryzysie
Program szkolenia: "Zarządzanie w kryzysie"
Temat
|
Zagadnienia
|
|
Kryzys - teoria
w pigułce |
Co to jest "kryzys"?
|
|
Kryzys w ujęciu "militarnym" i "cywilnym"
|
||
Przyczyny kryzysu
|
||
Charakterystyka kryzysu
|
||
Fazy kryzysu
|
||
Parametry kryzysu (sytacji kryzysowej)
|
||
|
||
Co może nawalić? - analiza organizacji
|
Rozpoznanie potencjalnych zagrożeń występujących w organizacji, związanych z miejscem jej działania, prowadzoną działalnością, sytuacją ekonomiczną, uwarunkowaniami otoczenia, itp.
|
Podstawy metodyki
|
Analiza (na podstawie wcześniejszego rozpoznania potencjalnych zagrożeń) ryzyka wystąpienia kryzysu w organizacji i próba oszacowania jego potencjalnych skutków
|
||
|
||
Organizacja w otoczeniu - co możemy, a co musimy zrobić dla instytucji i społeczności lokalnej, kiedy wystąpi sytuacja kryzysowa?
|
Kryzys w kontekście: organizacja i jej otoczenia
|
|
Omówienie systemu zarządzania kryzysowego w państwie (otoczeniu - otoczeniu organizacji)
|
||
Katalog zagrożeń - omówienie w odniesieniu do organizacji
|
||
Co to takiego: "siatka bezpieczeństwa"?
|
||
Opracowanie wymaganych przez prawo dokumentów związanych z bezpieczeństwem organizacji i jej otoczenia
|
||
Udział organizacji w strukturach i procedurach zarządzania kryzysowego w otoczeniu - zagadnienie związane bezpośrednio z obszarem działania organizacji
|
||
|
||
Kryzys w organizacji - co robić, żeby przetrwać i jak najmniej stracić?
|
Wróżenie z fusów - symptomy kryzysu w organizacji
|
|
Reagowanie kryzysowe
|
Socjologia kryzysu - przykłady zachowań ludzkich w obliczu zdarzeń krytycznych
|
|
Jednoznaczne decyzje
|
||
Uruchamianie procedur
|
||
Kontakty z mediami - PR sytuacji kryzysowej
|
Jednoznaczność i spójność komunikatów dla mediów
|
|
Usuwanie skutków kryzysu
|
Dokumentowanie skutków
|
|
Szacowanie strat
|
||
Działania naprawcze i odszkodowawcze
|
||
|
||
Kryzys w organizacji - co trzeba zrobić, żeby się przygotować na wypadek możliwego, podobnego kryzysu w przyszłości?
|
Zabezpieczanie się przed wystąpieniem potencjalnego kryzysu
|
Rachunek sumienia - co można było zrobić, żeby straty były mniejsze?
|
Analiza SWOT organizacji w sytuacji kryzysowej
|
||
Siatka bezpieczeństwa organizacji
|
||
Plany reagowania (zarządzania) kryzysowego
|
||
Procedury reagowania kryzysowego
|
||
|
||
Kryzys w organizacji - co trzeba zrobić, żeby nie dać się zaskoczyć … kompletnie?
|
Przygotowanie organizacji do nadchodzącego kryzysu
|
Bieżący monitoring sytuacji - racjonalne, jednoznaczne decyzje
|
Wdrożenie wypracowanych w fazie zabezpieczenia procedur kryzysowych
|
||
Mechanizm "sprzężenia zwrotnego"
|
||
|
||
Analiza branż
|
Analiza zagrożeń charakterystycznych dla wybranego sektora gospodarki
|
Branża chemiczna
|
Branża elektromechaniczna
|
||
Branża finansowa
|
||
Branża ochrony zdrowia
|
||
Branża edukacyjna
|
||
Instytucje sektora finansów publicznych
|
||
|
||
Analizy przypadków
|
Omówienie przykładowych kryzysów i podjętych działań dla ich opanowania i zarządzania
|
Coca Cola - kryzys olimnpijski z kapslami
|
Województwo Zachodniopomorskie - awaria sieci energetycznej
|
||
|
||
KRYZYS - zagrożenie i szansa w jednym
|
Kiedy można zyskać na kryzysie (zyskać, a może nawet zarobić?)
|
|