Zarządzanie w kryzysie

 

 

Program szkolenia: "Zarządzanie w kryzysie"

 

Temat
Zagadnienia
Kryzys - teoria
w pigułce
Co to jest "kryzys"?
Kryzys w ujęciu "militarnym" i "cywilnym"
Przyczyny kryzysu
Charakterystyka kryzysu
Fazy kryzysu
Parametry kryzysu (sytacji kryzysowej)
 
Co może nawalić? - analiza organizacji
Rozpoznanie potencjalnych zagrożeń występujących w organizacji, związanych z miejscem jej działania, prowadzoną działalnością, sytuacją ekonomiczną, uwarunkowaniami otoczenia, itp.
Podstawy metodyki
Analiza (na podstawie wcześniejszego rozpoznania potencjalnych zagrożeń) ryzyka wystąpienia kryzysu w organizacji i próba oszacowania jego potencjalnych skutków
 
Organizacja w otoczeniu - co możemy, a co musimy zrobić dla instytucji i społeczności lokalnej, kiedy wystąpi sytuacja kryzysowa?
Kryzys w kontekście: organizacja i jej otoczenia
Omówienie systemu zarządzania kryzysowego w państwie (otoczeniu - otoczeniu organizacji)
Katalog zagrożeń - omówienie w odniesieniu do organizacji
Co to takiego: "siatka bezpieczeństwa"?
Opracowanie wymaganych przez prawo dokumentów związanych z bezpieczeństwem organizacji i jej otoczenia
Udział organizacji w strukturach i procedurach zarządzania kryzysowego w otoczeniu - zagadnienie związane bezpośrednio z obszarem działania organizacji
 
Kryzys w organizacji - co robić, żeby przetrwać i jak najmniej stracić?
Wróżenie z fusów - symptomy kryzysu w organizacji
Reagowanie kryzysowe
Socjologia kryzysu - przykłady zachowań ludzkich w obliczu zdarzeń krytycznych
Jednoznaczne decyzje
Uruchamianie procedur
Kontakty z mediami - PR sytuacji kryzysowej
Jednoznaczność i spójność komunikatów dla mediów
Usuwanie skutków kryzysu
Dokumentowanie skutków
Szacowanie strat
Działania naprawcze i odszkodowawcze
 
Kryzys w organizacji - co trzeba zrobić, żeby się przygotować na wypadek możliwego, podobnego kryzysu w przyszłości?
Zabezpieczanie się przed wystąpieniem potencjalnego kryzysu
Rachunek sumienia - co można było zrobić, żeby straty były mniejsze?
Analiza SWOT organizacji w sytuacji kryzysowej
Siatka bezpieczeństwa organizacji
Plany reagowania (zarządzania) kryzysowego
Procedury reagowania kryzysowego
 
Kryzys w organizacji - co trzeba zrobić, żeby nie dać się zaskoczyć … kompletnie?
Przygotowanie organizacji do nadchodzącego kryzysu
Bieżący monitoring sytuacji - racjonalne, jednoznaczne decyzje
Wdrożenie wypracowanych w fazie zabezpieczenia procedur kryzysowych
Mechanizm "sprzężenia zwrotnego"
 
Analiza branż
Analiza zagrożeń charakterystycznych dla wybranego sektora gospodarki
Branża chemiczna
Branża elektromechaniczna
Branża finansowa
Branża ochrony zdrowia
Branża edukacyjna
Instytucje sektora finansów publicznych
 
Analizy przypadków
Omówienie przykładowych kryzysów i podjętych działań dla ich opanowania i zarządzania
Coca Cola - kryzys olimnpijski z kapslami
Województwo Zachodniopomorskie - awaria sieci energetycznej
 
KRYZYS - zagrożenie i szansa w jednym
Kiedy można zyskać na kryzysie (zyskać, a może nawet zarobić?)
 

 


Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
[zamknij]